joi, 22 noiembrie 2018

COJI DE PORTOCALE CONFIATE (Canditti) - cum se pot prepara simplu, in casa



La cererea multora dintre voi, am sa postez modul de preparare, simplu, si la indemana oricui a cojilor de portocale confiate (italienii le numesc <canditti>, si sunt nelipsite din retetele de panettone de pe mesele lor de Craciun).
Legea italiana prevede obligativitatea existentei in panettonele traditional, a un minim de:
20% fructe confiate (coji de portocale si stafide)
Pentru ca, eu sunt una dintre aceia care imi place sa am ,,controlul''cat de cat, a ceea ce consum, mi le prepar acasa.
Internetul abunda de diverse retete, foarte asemanatoare intre ele si in majoritatea se specifica: cojile sunt gata, atunci cand siropul atinge temperatura 110-120C.
Personal, nu imi place sa ajung la temperatura aceasta, pentru ca am constatat ca este prea mult: cojile se usuca prea tare, iar daca le introduci intr-un aluat dospit exista pericolul ,,sa-ti rupa'' reteaua de gluten.
Deci, reteta este:
  • coji - de la 3 portocale 
  • zahar - 3 cani de masurat (gradate de 250ml)
  • apa - 1 cana de masurat
  • sare de lamaie - 1 varf de cutit
 Mod-de-preparare:
1. portocalele (de preferat bio, ca sa nu fie stopite cu pesticide) - se spala bine cu periuta si apa calduta cu adaos de bicarbonat.
2. cu un cutit subtire, se taie fasii din coaja (cu partea alba). Exista recomandari pe net, referitor la coaja si anume ca: acea parte alba din coaja ar fi amara si ar trebui eliminata.
Personal, am constatat ca: eliminarea partii albe, duce la obtinerea de coji foarte uscate, deci eu nu elimin aceasta parte alba, dar exista un truc pentru eliminarea amarelii.
3. intr-o cratita cu apa clocotind, se pun cojile, pana da 2-3 clocote, apoi se arunca aceasta apa. Se repeta inca de 3 ori (deci, 4 manevre din acestea per total). Aceasta este si o modalitate de a elimina amareala.
4. intr-o alta cratita se pune pe foc: apa x zaharul. Cand aceste s-a topit, se adauga cojile de portocale, si se fierb cateva minute (in jur de 20-30minute), pana devin translucide. Nu se fierb mai mult pentru ca se usuca pre tare.
5. se scot cojile din sirop, si se pun la scurs pe un gratar, cu o tava dedesubt.
Uscarea lor dureaza 2-3 zile, in functie de anotimp si temperatura (la mine, acum s-au uscat in 2 zile).
6. stocarea lor se face in cutii/ vase inchise  ermetic, casa nu atraga umezeala (daca se pastreaza in frigider, se zaharisesc). Ramane la alegerea fiecararuia...
Bine preparate - se pot conserva 2-3 luni (atunci cand avem nevoie, le taiem cubulete, nu inainte pentru ca s-ar lipi intre ele, si ar fi cam dificil de prelevat).
7. siropul ramas, nu se arunca. El poate fi refolosit in diverse moduri: la prajituri, inghetate, topping-uri sau baut pur si simplu cu apa minerala.
Sa aveti spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu